System edukacji

Jaka powinna być polska szkoła? Jak powinna się zmieniać, aby dostarczać wartościowe kompetencje? Jak powinien wyglądać optymalny system edukacjo?

Szkoła przyszłości

Wielu z nas, rozwiązując kolejne, inspirujące zadanie z trygonometrii, bądź słuchając o arcyważnych skutkach rewolucji przemysłowych, zastanawiało się, czy naprawdę jest to nam potrzebne do szczęścia? Czy może są jakieś lepsze, mniej nudne szkoły? O ile pewnie nie uciekniemy od matematyki, czy historii, to, jak dowodzi rosnąca popularność w Europie szkół Steinera, możliwe jest stworzenie

Szkoła przyszłości Cały artykuł

Uczeń nie słucha czy nie słyszy?

Szacuje się, że w Polsce jest około 2 mln osób niesłyszących i słabo słyszących. Wśród nich jest wiele dzieci. Nauka języka ojczystego to dla nich ogromne wyzwanie, w którym pomóc powinien odpowiednio wykształcony nauczyciel. Dlatego coraz więcej pedagogów decyduje się na studiowanie surdopedagogiki – specjalizacji przygotowującej do pracy z osobami niesłyszącymi.

Uczeń nie słucha czy nie słyszy? Cały artykuł

Jak nie popsuć dzieciństwa?

Śniadanie, obiad, leżakowanie. Trochę gier i zabaw, raz w tygodniu rytmika lub zajęcia plastyczne. Tak jeszcze kilkanaście lat temu wyglądał dzień przeciętnego przedszkolaka. Jednak dziś coraz większym zainteresowaniem cieszą się możliwości związane z rozwojem intelektualnym dzieci. W związku z tym przed edukacją stoją nowe wyzwania. Jak im sprostać, aby współczesny program był dla maluchów interesujący

Jak nie popsuć dzieciństwa? Cały artykuł

Szkoła nie uczy myślenia?

Analitycy Eurydice, czyli agencji badającej systemy edukacyjne, w swoim raporcie wykazali, iż poziom nauczania matematyki w Polsce jest słaby. Ich zdaniem głównym czynnikiem, odpowiedzialnym za taki stan rzeczy, jest metoda nauczania, która opiera się na schematach, a nie kreatywnym myśleniu. Jednym z istotnych problemów, jakie wymienili specjaliści z Eurydice jest fakt, iż w Polsce nadal

Szkoła nie uczy myślenia? Cały artykuł

Jak promować nauki ścisłe wśród młodzieży?

Podczas debaty, która odbyła się w listopadzie roku 2011, z inicjatywy firmy Bayer, na Politechnice Warszawskiej, zastanawiano się nad najskuteczniejszymi sposobami promowania nauk ścisłych wśród młodzieży. Honorowy patronat nad debatą objęli: Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Rektor Politechniki Warszawskiej.

Jak promować nauki ścisłe wśród młodzieży? Cały artykuł

Scroll to Top