System edukacji

Jaka powinna być polska szkoła? Jak powinna się zmieniać, aby dostarczać wartościowe kompetencje? Jak powinien wyglądać optymalny system edukacjo?

Nie samą lekcją uczeń żyje

Szkoła to już nie tylko zajęcia przewidziane w programie nauczania, odbywające się w zamkniętych klasach z tablicą i kredą. Nauczyciele coraz chętniej korzystają z różnych programów edukacyjnych przygotowanych specjalnie z myślą o młodzieży. Dla uczniów to ogromna frajda i niezapomniane przeżycie. Czerwiec to czas podsumowań działalności szkół. Nie tylko uczniom wystawiane jest świadectwo z ocenami …

Nie samą lekcją uczeń żyje Cały artykuł

Nauczycielski rachunek sumienia

Okres wakacyjny jest dobrą okazją do refleksji nad efektami pracy nie tylko uczniów. Jest też idealnym momentem do weryfikacji kompetencji nauczycieli. Oceny i osiągnięcia podopiecznych w dużej mierze zależą od zaangażowania i wiedzy pedagoga. Dlatego, Drogi Nauczycielu, jeśli na świadectwach brakuje ci piątek, w kolejnym roku szkolnym zacznij kształcić też siebie.

Edukacja włączająca

O edukacji włączającej dyskutuje się w Polsce już od ponad 20 lat, czyli od momentu wprowadzania edukacji integracyjnej. Wciąż nie ma zgodności, co do zasadności takiego rozwiązania. Jest to z jednej strony duża szansa dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, z drugiej jednak – rozwiązanie stawiające nas przed nowymi problemami.

Joanna Ławicka: dysleksja to nie wyrok (wywiad)

Czy dysleksja to wymysł ucznia nielubiącego ortografii, czy może „specyficzne zaburzenie uczenia się”? Według ekspertów to klucz do ochrony przed poważnymi konsekwencjami w przyszłości. O tym, czym jest na prawdę jest dysleksja, mówi pani Joanną Ławicką, w-ce prezesem fundacji „Prodeste” oraz współtwórcą programu „Eduteraputica Gimnazjum PWN” – nowoczesnego narzędzia do diagnozy dzieci ze specyficznymi zaburzeniami …

Joanna Ławicka: dysleksja to nie wyrok (wywiad) Cały artykuł

Problem z przerwą świąteczną albo edukacyjny folwark

Tym, co najbardziej poraża w „aferze leniwych nauczycieli”, to traktowanie pedagogów przez ich – jak by nie było – przełożoną. Pani minister edukacji narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska zdaje się czasem traktować pedagogów in germio niczym fornal chłopów pańszczyźnianych z socjalistycznej czytanki. Jak mówił stary dowcip: „Cyryl, jak Cyryl, ale te metody…”.

Scroll to Top