’- Rodzice głównie szukają wad, stosując przy wyborze przedszkola dla dziecka selekcję negatywną – orzekli studenci psychologii biznesu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, przeprowadzający badanie. – Dlatego przedszkola powinny się bardziej reklamować.
– Od kilku lat na polskim rynku powstaje dużo nowoczesnych przedszkoli, oferujących dzieciom catering, różnorodność zajęć, nowe wyposażenie i zabawki. W naszym badaniu chciałyśmy sprawdzić dlaczego niektóre z nich cieszą się większym zainteresowaniem niż inne – mówią Karolina Stanek i Aleksandra Pasoń, studentki V roku psychologii biznesu w SWPS w Warszawie.
W badaniu wzięło udział 90 rodziców, których dzieci aktualnie uczęszczają do przedszkola. Zaprezentowano im trzy rodzaje reklam tego samego przedszkola: informacyjny, neutralizujący zagrożenia i wzmacniający korzyści. Analiza wyników badania wykazała, że pod względem nastawienia, oceny wizerunku oraz przewidywanej jakości usług, reklama neutralizująca zagrożenia jest najbardziej skuteczna.
– Wniosek jest jeden. Projektując idealną reklamę przedszkola trzeba zweryfikować faktyczne obawy rodziców i na tej podstawie stworzyć reklamę wykluczającą właśnie te lęki. Będziemy mieć wtedy pewność, że trafiliśmy w sedno, gdyż zredukujemy potencjalną stratę – twierdzą autorki.
Badanie przeprowadzono w 2010 r. pod kierunkiem prof. Andrzeja Falkowskiego, dyrektora Instytutu Psychologii Ekonomicznej SWPS. Działalność Instytutu Psychologii Ekonomicznej polega na rozwijaniu współpracy ze środowiskiem biznesowym, a także budowaniu wizerunku własnej marki. W jego ramach działa Katedra Psychologii Ekonomicznej oraz Katedra Psychologii Marketingu.